fredag den 3. juni 2011

Kort til Fars dag.

Ved du godt at det er Fars dag på søndag ?
Bliver det fejret hos dig ?
Eller hører du også til dem som syntes, at det er Fars dag - hver dag..

Jeg har lavet to kort i anledningen af Fars dag.

Jeg har aldrig været den helt store Tim Holtz fan, men heldigvis har min smag ændret sig så jeg nu syntes, at det meste som manden laver er genialt.. uhh, og det har været dyrt.. Og så er det jo super til de maskuline kort.

På det første kort har jeg leget med et par embossing dies fra Tim Holtz.
Her er det bilen og zig-zag syningen.



Jeg har også pyntet med en blomst i hør stof lavet med en die, som også er fra TimH.

Det sorte papir er noget gammelt spider papir fra BasicGray.
Jeg har også stemplet med et tekststempel, direkte på baggrundspapiret.



Til mit andet kort har jeg embosset manden med paraplyen - igen en die fra TimH.
Her har jeg "vendt" embossingen om - så motivet går ned i papiret. Det giver en anderledes sej effekt.

Papiret med uret og romertallene er fra MajaDesign - og passer fint til det maskuline tema.



Desuden har jeg pyntet med hele to knapper - fordi nogen har fortalt mig at knapper stadig er in ;O) - selvom jeg selv var ved at være lidt træt af dem.
Men her er de også brugt som match til det runde ur - jeg kan godt lide, at når der er noget rundt - så skal det have en "partner" i form af noget andet rundt..
Tror det stammer fra min tid som blomsterbinder - hvor man satte blomsterne sammen efter form - og i grupper...

Har du også sådanne regler, når du scrapper ?



Der er flere kort til Fars dag på Scrapsisters Blog - hvor mine kort også kan ses i dag.

Tak for besøget - håber du har fået lidt inspiration til dine egne Fars dags kort.

7 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det er nogle skønne rå og seje fars dags kort, du har lavet. Jeg er også vild med TH af netop samme grund, nemlig den maskuline stil.
Vi FEJRER ikke fars dag her hos os. Jeg selv har ikke en far og min mand er ikke min far. Men måske drengene kan finde på at købe et pa specialøl til deres far, hvis de husker det ? ; )
De huskede faktisk også mors dag i år ; )
God weekend.

Jean sagde ...

Hvor er de lækre dine fars dags kort!!
Ser rigtig godt ud med manden der går ind i papiret, giver en fed og anderledes effekt jeg er helt vild med!!
Jeg har ikke selv nogen far at give noget fars dag, men mig og kæresten plejer at hjælpe vores søn med fars og mors dag for han elsker at give os noget og det meget specielt for ham.. i år har han selv scrappet et fars dags kort- så det fik jeg ikk lov til hihi- men fedt han selv ville ;)

Pia sagde ...

super lækre farsdags kort med mange fine farverog detaljer, flot med hør blomsterne

Annette / aka sagde ...

Skønne, skønne kort. Og TH er da bare "mandestil", så det kan jo ikke gøres bedre.
Hvordan mon du laver det omvendte med manden med paraplyen ? Den forstår jeg ikke lige.
Jeg synes knapper er gode, bla pga det med at få flere runde ting samtidig på tingene.

Jeg har overladt til min søster at ordne gave + kort til vores far. Uddelegering.....kalder jeg det. haha.
Her i huset er det jo farsdag hver dag - men kun den 5. juni med gave. I år en megadyr linse til kameraet. (for at han kan tage gode scrapfotos til mig...hihi)

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Super flotte og rålækker far's dags kort.
Jeg har købt en lille far's dags gave til min mand... det har jeg altid gjort. Og så kommer børnene også altid med gaver. Da børnene var små, syntes de det var snyd der ikke var noget der hed børnenes dag, så det indførte vi til at være den sidste søndag i maj... og det varede lige til de blev gift:-)

Ha en dejlig varm dag!!!

Heidi sagde ...

Super fede far´s dags kort

Karina Bunkenborg sagde ...

wow hvor er de flotte. Tak for inspirationen til mandekort for dem er jeg ikke god til. Vi holder også fars dag i form af lidt forkælelse og en lille gave fra børnene. Men vores fædre er her desværre ikke mere og min mand ville ikke vide hvad han skulle stille op med et kort :)
God weekend!
vh Renne/Karina